Пропонуємо ознайомитися з низкою дописів щодо поширених питань консульської сфери, підготовлених Департаментом консульської служби за принципом "Коротко. Просто. Зрозуміло".
Усі наявні дописи - за хештегом #КонсулДопомагає
Хочете легко знаходити ці та майбутні дописи? Просто додайте посилання на хештег до закладок у своєму браузері.
Дані про дітей (особи до 18 років, які не перебувають у зареєстрованому шлюбі) мають бути внесені до блоку питань №2 Вашої заяви-анкети. Окрема заява-анкета на дитину оформлюється лише у випадку її самостійного виходу з громадянства України за клопотанням одного з батьків. Проте, з 14 років дитина має дати згоду на вихід з громадянства за клопотанням одного з батьків.
Консульський збір за оформлення клопотання про вихід з громадянства України справляється за кожне клопотання, незалежно від віку особи у клопотанні та кількості дітей, з якими заявник виходить з громадянства:
- у разі, якщо дитина віком до 14 років виходить з громадянства України разом з одним з батьків, стягується лише консульський збір за розгляд заяви-анкети. Окремий збір за дитину не справляється;
- у разі, якщо дитина віком від 14 до 18 років виходить з громадянства України разом з одним з батьків або окремо за їхнім клопотанням, стягується консульський збір за розгляд заяви-анкети та збір за нотаріальне засвідчення консулом заяви дитини про згоду на вихід з громадянства.
Наприклад:
доросла особа = 208 євро,
доросла особа + дитина до 14 років = 208 євро,
доросла особа + двоє дітей до 14 років = 208 євро,
доросла особа + дитина від 14 років до 18 років = 208 + 28 євро (засвідчення підпису на заяві щодо згоди про вихід з громадянства України разом з одним з батьків)
клопотання одного з батьків про вихід з громадянства України дитини – 208 євро
Якщо Ваша дитина народилася після 01.03.2001 року, вона набула громадянства України з моменту свого народження. До 18 років вона може (але не зобов’язана) зберігати громадянство обох країн. Проте, з моменту повноліття їй доведеться визначитися, у громадянстві якої з країн вона хоче перебувати та вийти з громадянства іншої країни, оскільки як Україна, так і Австрія виходять з принципу єдиного громадянства. Разом з тим, Ви, як законний представник своєї дитини, можете вивести її з громадянства України до досягнення нею повноліття (вихід дозволений як разом з одним з батьків, так і окремо). З 14 років для виходу дитини з громадянства за заявою одного з батьків потрібна нотаріально засвідчена згода дитини.
Якщо дитина набула громадянства іншої країни за народженням, то для виходу з громадянства України слід надати документ, який підтверджує наявність у дитини іншого громадянства. У такому випадку слід надати до консульського відділу Посольства копію її паспорта громадянина Австрії (перша сторінка) та/або копію свідоцтва про громадянство Республіки з проставленим штампом "Апостиль" та перекладом на українську мову. Всі зазначені документи подаються в 4-х екземплярах.
Так, усі переклади документів, виконані не на території України, мають містити засвідчення підпису перекладача штампом апостиль відповідно до положень Гаазької конвенції 1961 року, яка скасовує вимогу легалізації офіційних документів, обмежуючись проставленням на документі штампу апостиль. Якщо переклад було виконано на території України, підпис перекладача має бути засвідчено нотаріусом.
Оскільки Республіка Австрія, як і Україна визнає принцип єдиного громадянства, Ви отримаєте рішення австрійської сторони, в якому буде зазначено, що Вам може бути гарантовано громадянство Австрії за умови виходу з громадянства України протягом двох років. Тому Вам необхідно буде так чи інакше порушувати клопотання про вихід з громадянства України.
Посвідка на проживання, видана компетентними органами Австрії, свідчить про те, що австрійською стороною Вам надано дозвіл легального перебування в країні. Водночас Ви, відповідно до законодавства України, вважаєтесь таким громадянином України, який зареєстрований на території України і тому Вам необхідно оформити дозвіл компетентних органів України на постійне проживання на території іншої країни. Зазначену процедуру Ви можете здійснити як через Посольство України в Австрії, так і самостійно, подавши документи в Україні або оформити довіреність на іншу особу, яка б займалась Вашими документами.
В такому випадку нічого писати не потрібно. Цей пункт стосується лише тих громадян, які працювали в Україні останні п`ять років.
Документи, видані на території України або країн колишнього Радянського Союзу подаються в копіях без нотаріального засвідчення, але при наявності оригіналів зазначених документів.
Всі офіційні документи, складені іноземною мовою, мають обов’язково бути з апостилем та мати переклад присяжного перекладача документа та апостилю на українську мову.
Громадяни України, які тимчасово перебувають на території Австрії (підтвердженням тимчасового перебування не території Австрії є наявність паспорта громадянина України, т.зв. «внутрішнього паспорта») та змінили прізвище, можуть оформити новий паспорт громадянина України для виїзду за кордон виключно за умови надання такими громадянами паспорта громадянина України («внутрішнього паспорта»), переоформленого на нове ім`я.
Консульським підрозділом Посольства України надається послуга «продовження терміну дії паспорта громадянина України для виїзду за кордон». Однак слід наголосити на тому, що 26 червня 2013 року Радою ЄС були схвалені технічні зміни до Кодексу Шенгенських кордонів, які набрали чинності 19 липня 2013 року, за виключенням окремих положень. Вони передбачають нові вимоги щодо дійсності проїзних документів при в’їзді до країн ЄС громадян третіх держав, а саме: «проїзний документ повинен бути виданий не раніше, ніж протягом останніх 10 років». З метою уникнення ускладнень під час подорожей країнами ЄС, при закінченні терміну дії паспорта громадянина для виїзду за кордон рекомендуємо не продовжувати термін дії паспорта, а подавати відповідний пакет документів для оформлення нового паспорта.
Відповідно до чинного законодавства України, на письмове прохання громадянина написання прізвища та імені латинськими літерами може бути виконано відповідно до їх написання у документах, виданих відповідними органами іноземної держави.
В таких випадках при отриманні нового паспорта громадянина України для виїзду за кордон старий паспорт зазначеного громадянина анулюється шляхом проставлення дірок діркопробивачем на машинозчитувальній зоні, крім сторінки, де проставлена діюча віза на в`їзд до іноземної країни, строк дії якої не закінчився, та повертається власнику за його особистою заявою здати згаданий вище паспорт після закінчення строку дії візи.
Нотаріальні дії здійснюються виключно у присутності заявника, тобто особи, чий підпис на довіреності або заяві буде посвідчуватися у нотаріальному порядку консулом.
Для оформлення довіреності або доручення потрібно прибути до консульської установи ОСОБИСТО (будь-яка нотаріальна дія вчинюється за особистої присутності особи-заявника).
При цьому необхідно мати:
1) дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон та копію його першої сторінки;
2) копію паспорта громадянина України («внутрішнього паспорта»)
3) номер ідентифікаційного коду ДРФО;
4) копію паспорта громадянина України («внутрішнього паспорта») тієї особи, на яку оформлюється довіреність
5) номер ідентифікаційного коду ДРФО особи, на яку оформлюється довіреність;
Для нотаріального посвідчення довіреності на розпорядження, продаж, оренду нерухомого майна (квартири, будинку, земельної ділянки, гаража), окрім особистих документів та відомостей про повіреного,
необхідно документально підтвердити право власності на це майно (квартиру, гараж, землю, будинок), тобто пред’явити правовстановлюючий документ або його копію.
Такими документами можуть бути:
- “Свідоцтво про право власності на житло” або
- “Свідоцтво про приватизацію житла (квартири)” або
- “Свідоцтво про право на спадщину” або
- “Договір купівлі-продажу” (нотаріально посвідчений) або
- “Договір міни” (нотаріально посвідчений) або
- “Договір дарування” (нотаріально посвідчений)
- витяг з реєстру про право власності на нерухоме майно.
Заяви щодо прийняття спадщини або відмови від прийняття спадщини (у т.ч. на користь іншого спадкоємця) подаються протягом встановленого законом терміну (6 місяців з часу відкриття спадщини. Протягом цього терміну заява може бути відкликана заявником). Така заява подається особисто. Для оформлення такої заяви у Посольствіі слід:
- звернутися до установи особисто у приймальні години (термін не потрібен);
- мати при собі дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон та копію його першої сторінки;
- надати свідоцтво про смерть спадкодавця, засвідчене у встановленому порядку та перекладене державною мовою, якщо воно видавалося іноземними органами (див. http://wp.me/P1yfkk-n), або його нотаріально засвідчену копію;
- надати документ, що підтверджує родинний зв’язок зі спадкодавцем та його копію;
- надати копію заповіту (якщо заповіт оформлювався);
- повідомити назву нотаріальної контори, де знаходиться спадкова справа;
Консульські установи та посадові особи не можуть виконувати обов'язки адвокатів, юридичних консультантів, туристичних агентів, перекладачів тощо, не надають грошей у борг, не сплачують готельнi та iншi рахунки, і, в разі порушення законів країни перебування, не можуть звільнити Вас від вiдповiдальностi.
Також консульські установи та посадові особи не можуть прискорити оформлення громадянами клопотання про залишення на постійне проживання, вихід з громадянства та оформлення паспорта України для виїзду за кордон.
Оперативному вирішенню підлягають тількі ті консульські послуги, які здійснюються безпосередньо в консульському підрозділі.